12 Mart 2012

bir pazar kahvaltısı
















Köy kahvaltısı ve köylü pazarıyla meşhur Çakırlarda geçtiğimiz pazar güzel bir kahvaltı yaptık.
Çakırlar Antalya merkeze çok yakın, en sıcak ve nemli zamanlarda bile biraz nefes alma imkanı veren yayla havasında;
Kahvaltı evleri daha doğrusu gözleme ve bazlama evleri ile Antalyalılara Cumartesi ve Pazar günleri için alternatif bir yer.


Köy yumurtası, kaşarlı bazlama, turunç reçeli, tulum peyniri, ceviz, siyah-yeşil zeytin, yeşillikler ve nefis tereyağı kahvaltımızın gözdeleriydi. Kahvaltıdan sonra söylediğimiz ve kızımın favorisi olan tahinli gözleme de fotoğrafı olmasa da tadı damağımda kalan yiyeceklerden oldu. Yedikten sonra gidip uzun uzun izledim yapan kişiyi ve öğrendim. İlerleyen günlerde yapmayı bir deneyeceğim, sizinle de tarifi ve yapılışını paylaşmayi düşünüyorum. Pazar kahvaltıları ya da çay saatleri için uygun bir tarif.


Neyse ben biraz daha günümüzden bahsedeyim; masamızın hemen arkasinda hamağımız torunum için iyi bir eğlence kaynağı oldu, hamakta sallandık, yere oturup kova ve kürek takımıyla oynadık oturduğumuz mekanın tam karşısındaki markete ait köpek Meks' i sevdik, top oynadık.
Kısacası çok eğlendik nine-torun.


Kahvaltımızın arkasından Türk kahvemizi sipariş verdik, portakallı Türk kahvesi ikram ettiler. Portakallı derken şöyle; fincanların ağzı portakal dilimleriyle kapalı halde servis yapılıyor ve kahveye portakalın özü karışıyor.
Yeni tatlar denemekten büyük keyif alıyorum. Bu da bir tat deneyimi oldu işte.
Antalyada bir günüm de böyle geçti, paylaşmak istedim.


Yeni tariflerle burada olacağım.
Sevgiler
Afiyetle kalın.

Hiç yorum yok: