16 Mart 2012

ETLİ TAZE FASULYE





















Blog yazmaya başladığımda birşeyler yaptıkça yazarım diye düşünüyordum.
Zaten yemek yapmayı, yeni şeyler denemeyi seviyorum, internet başında da vakit geçiriyorum bari yaptıklarımı paylaşayımdı çıkış noktam ilkin.
Şimdi ise başka bir sorumlulukla yazıyorum.
Oğlumla konuştum dün, "anne yazmayı ihmal etme menümüzü blogdan oluşturuyoruz biz" dedi :) Çok mutlu oldum, heyecanlandım, sıkı bir takipçim var demek ki dedim. Şimdi artık yazmak için önemli bir sebebim var.
Düşündüm taşındım ne pişireyim dedim, baktım malzemelerime neler var diye taze fasulye yapmaya karar verdim.

Her şeyi mevsiminde yemek gerektiğini hatırlatıp yapmaya koyulalım.
Ben etli yaptım. Zeytinyağlısı da harika olur.
Hadi bakalım başlayalım anlatmaya:

Malzemeler
1kg taze fasulye
300gr kuşbaşı doğranmış dana eti
1orta boy kuru soğan
1-2 tane sivri biber
1-2adet domates
1yemek  kaşiğı salça
1yemek kaşığı yağ
tuz
su

Yapılışı

Faulyeleri ayıklayıp, istediğiniz büyüklükte kırıp yıkadıktan sonra şöyle bir tuzlayıp kenara alın.
Tencereyi ocağa koyup iyice ısıttıktan sonra içine eti atıp suyunu salıp çekene kadar soteleyin.
Sonra sırasıyla yağı, doğranmış soğan ve biberi de tencereye ilave edip kavurun. 
Soğan ve biberi öldürünce fasulyeleri ekleyip, sararıncaya kadar soteleyin. 
Sonra salçayı, doğranmış domatesleri ekleyip, suyunu da ayarınca(yemeğin üzerini iki parmak geçecek kadar) verdikten sonra tuzunu kontrol edip kısık ateşte pişirmeye devam edin.
Bu haliyle piştikten sonra tadına doyamayacağınız bu yemeği,  malzemelerin tümünü çiğden düdüklü tencereye koyarak da pişirebilirsiniz.
Fakat tarif ettiğim haliyle lezzeti çok başka oluyor. Şimdiden afiyet olsun.



Afiyetle kalın.




2 yorum:

Adsız dedi ki...

zevkle ve istahla takip ediyorum ellerinize saglik

semra dedi ki...

çok teşekkür ederim. size de kolay gelsin.
Sevgiler.