1 Mart 2012

Çikolata Soslu Cheesecake



















iste bu da sizlerle paylastığım ilk tatlım olacak: çikolata soslu cheescake.
bu tatlinin iki çeşidini yapiyorum, birisi pişirilerek diğeri ise pişirilmeden yapiliyor.
bugun, kizimin sevdiği halini yani pişirilmiş olanini yaptim, bir guzel yedik bile :)
ilerleyen gunlerde pisirilmeden olani da yapip, bloga koymayi dusunuyorum.
hadi bakalım başlayalım anlatmaya:

Malzemeleri
* tabani icin malzemeleri;
- 1,5 paket eti burcak biskuvi
- 1 yemek kasigi tereyagi
bu kismina arzu ederseniz dovulmus ceviz de katabilirsiniz, ben koymadim.

* peynirli kismi yani hamuru icin:
- 3 yumurta
- 1 su bardagından bir parmak eksik seker
- 300 gram labne peynir
- 2 yemek kasigi suzme yogurt
- 2 yemek kasigi un
- 1 yemek kasigi nisasta
- 1 paket vanilya

* sosu icin;
- hazir cikolatali sos
- 2 su bardagi sut
- suslemek icin antepfistik

Gelelim yapilisina;
Cheesecake en iyi en rahat kelepceli kek kalibinda pisiriliyor aslinda ama ben borcamin icinde yagli kagit kullanarak pisirdim. Bir tercih degil, mecburiyetti; kelepceli kek kalibi olmadigi icin :)
Kekin tabani icin eti burcak biskuvi ile tereyagini rondoda birlikte cektim, hamur gibi oldu sonra bu hamuru borcamin tavanina bardagin alti ile bastirarak yaydim. dumduz olana kadar.
Taban tamamlaninca peynirli harci hazirlamaya basladim.
Yumurta ve sekeri beyazlasana kadar cirptim, ondan sonra labne peyniri, suzme yogurdu, unu, nisastayi ve vanilyayi ekleyip karistirdim. (civik bir hamur olmasi gerekiyor.)
Bu civik hamuru da biskuvi ile hazirladigim tabanin uzerine doktum.
Keki onceden 160 derecede ısıtılmış fırının icine attim, üstü pembelesene kadar pisirdim. yaklasik 1 saate yakin suruyor.
Kek pisince firindan cikarip, sogumaya biraktim.
Soguduktan sonra servis tabagina alip, aksamdan sabaha beklettim; sabah sosunu pisirip uzerine doktum ve yedirdim bizimkilere. Herkes cok begendi.
Afiyetle kalın.












1 yorum:

Şerife Çetintaş dedi ki...

Tarifinizi çok beqendim çok lezzetli oluyor.Böyle tarifler verdiğiniz için teşekkürler...
Şerife Çetintaş