19 Mart 2012

ETLİ YAPRAK SARMASI






















Zeytinyağlısını çerez gibi tükettiğimiz için etlisini yapmayı tercih ettim fakat zeytinyağlısının da yeri başkadır gerçekten.
Yaprak güzelse sarması da bir o kadar güzel olan bu yemeği boş vakitlerinizde yapıp buzluğa atabilir; acil durumlarda, çatkapı yemekli misafirlerde yani istediğiniz zaman çıkartıp pişirebilirsiniz. Yaprak dolmasını sevmeyecek çok az kişi vardır sanıyorum. Her zaman iyi bir yemektir benim gözümde.
Ayrıca bir püf noktası olarak yazın birer pişirimlik haşlayıp poşetlere koyduğunuz asma yapraklarının taze yaprağı hiç aratmadığını belirtmek isterim.

Gelelim bu leziz yemeğimizi pişirmeye, ben et olarak satır kıyması  kullandım,siz kıymayla da yapablirsiniz.

Malzemeleri
500 gr yaprak
200 gr et yada kıyma
1,5 su bardağı pirinç
1 baş kuru soğan 2-3 diş sarımsak
1 demet maydanoz
1 demetdere otu
1 kaç dal taze ya da1 tatlı kaşığı kuru nane
yeterince tuz
kara biber
kimyon
3 su bardağı su
1 yemek kaşığı salça
1 çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı



Yaprağınız salamura ise tuzunun gitmesi için suda bekletmek gerekir. Taze yapraksa haşlanıp yumuşaması sağlanır.
Pirinçler yıkanır.
Derın bir kabın içinde malzemenin tamamı karıştırılır. Yaprakların ortasına bir tatlı kaşığı harçtan konur ve sarılır.
Tencereye dizilen sarmaların üstüne kapak kapatılır, suyu verilir, kısık ateşte pişmeye konulur.
İstenirse üzerine yoğurt dökülerek ya da sade servis edilerek tüketilir.



Afiyetle kalın

yoğurtsuz sade sunum










Hiç yorum yok: