16 Mart 2012

KAHVE ZAMANI: MİNİK KURABİYELER






















Kahve deyince ayrı ayrı birçok çeşit kahve arasından, kişinin damak zevkine en uygunu hangisiyse aklına o geliyordur.
Mesela genç nesilin aklına genelde kocaman kupalarla içilen, çeşit çeşit aromalı filtre kahveler gelirken; benim aklıma şöyle üzeri köpüklü, küçücük fincanda ama yudum yudum içilen; ev dışında içileceği zaman sipariş ederken -bana çok anlamsız gelmesine rağmen- Türk kahvesi diye belirtmemiz gereken, kırk yıl hatırlı kahvemiz geliyor.
Şimdi düşünüyorum, zaten Türkiyedeyiz ve zaten bizim kültürümüzün ürünü olan kahvemizi kendi ülkemizde bile Türk kahvesi diye belirterek istiyoruz. Kahve deyince direkt akla gelmesi gerekmez mi oysa? Ben ısrarla kahve diye istiyor ve hangisi dendiğinde tabi ki Türk Kahvesi diyorum. Küçük bir farkındalık yaratmak isteği, bu yüzden de değinmeden edemedim.

Türk kahvesi bizler için önemlidir. Bize aittir, kırk yıl hatırı vardır, dostlarla içilir, neşeye de hüzne de tanıktır.
Ben kahvemi ikram ederken yanına lokum, çikolata ya da minik kurabiyeler ekleyip sevdiklerimle keyifli sohbetlere koyuluyorum.
İşte o çok beğenilen mini kurabiyelerimin tarifini paylaşacağım sizlerle bugün, evet biraz el oyalıyor zaman alıyor ama bence keyifle yapacağınız kahve sohbetlerinize değer.






















Kurabiyelerimizin yapımına geçmeden önce malzemelerine göz atalım.

Malzemeler

1 paket oda sıcaklığında yumuşatılmış margarin
1 çay bardağı sıvı yağ (ben pasta vekurabiyelerimde fındık yağı tercih ediyorum.)
1 su bardağı toz şeker
1/2 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
1 su bardağı pudra şekeri
1 yemek kaşığı tarçın


Yapılışı

Yoğurma kabının içine yağ şeker ve kabartma tozunu alalım. Şekerin yağla karışmasını sağladıktan sonra unu azar azar katarak yoğuralım. Elimize yapışmayan ve kulak memesinden biraz daha sertçe kıvama gelene kadar yoğurduğumuz hamuru yarım saat kadar dinlendirelim.
Minik, fındık büyüklüğünde, yuvarlaklar yapıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizelim.
180derece önceden ıstılmış fırında 30dakika pişirelim.
Pudra şekeri ve tarçını birbiriyle karıştırıp sıcakken kurabiyelerin üzerine serpelim. Yağlı kağıdı oynatarak karışımı kurabiyelere yedirelim.
Soğuduktan sonra servis tabağına alalım.
Kurabiyeleri ağzı kapaklı bir kapta, uzun süre tazeliğini kaybetmeden saklayabilirsiniz.

Sevgiler
Afıyetle kalın.

2 yorum:

Perihan Çavuş dedi ki...

Gerçekten harika bir tarif.Bu akşam denedim tadı muhteşem,görüntüsü harika.paylaşımınız için çok teşekkür ederim.

semra dedi ki...

Ellerinize sağlık Perihan Hanım. Beğenmenize sevindim,yorumunuzla da mutlu oldum gerçekten. yeni kurabiye tarifleri de ekleyeceğim yakın zamanda.
Görüşmek üzere, sevgiler.