24 Mart 2012

HAMSİ TAVA






















Karadenizin soğuk sularının küçük ama en lezzetli balığıdır hamsi. Nasıl yapsanız olur. Bir aile dostumuz "hamsi ateşi uzaktan görse yeter" demişti bir keresinde, gerçekten çok doğru çabucak pişiveriyor.
Kendisi küçük lezzeti büyük hamsimizi bir de tarifimdeki gibi denemenizi dilerim.

Malzemeler

1kg hamsi
1su bardağı mısır unu
1tatlı kaşı ince dövülmüş kişniş
1çay kaşığı toz kırmızı biber
1çay kaşığı kara biber
1yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz

Yapılışı

Hamsilerin kılçık kısmına dokunmadan içlerini ve kafalarını çıkarıyorum. Bir kaç kez yıkadıktan sonra çok az sirkeli suda bekletip duruluyorum. Süzgece alıp iyice süzülmelerini bekliyorum.
Bu arada mısır unu ve diğer malzemeleri derin kapaklı bır kabın içinde karıştırıyorum.(Bunun için poşette kullanabilirsiniz.) Hamsileri içine atıp calkalıyorum.
Böylece balıkların her tarafı unlanmış oluyor.
Tabanını fırçayla yağladığım yanmaz tavaya balıkları sık sık diziyorum. Orta ateşte kızartıyorum. Üzerine tabak kapatıp döndürerek üstünüde kızartıyorum.
Yanında roka salatasıyla tam bir ziyafet oluyor.

Haydi kolay gelsin.
Afiyetle kalın.





Hiç yorum yok: