13 Mart 2012

Tavuklu Bulgur Pilavı




















Bu gün  sağlıklı, doyurucu ve pratik bir yemeğin tarifini paylaşacağım.
Öncesinde bir çorba ,yanında da bir salatayla ayran, öğün tamam. 

Malzemeler
Yarım tavuk
2 su bardağı pilavlık bulgur
1 baş soğan
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı sıvı yağ
3-4 adet tane kara biber 
Tuz
Su

Yapılışı
Derisini çıkarıp iyice yıkadığım tavuğu soğan, tane kara biber,bol su ve tuzla iyice haşlıyorum. Bunun için ben düdüklü kullanıyorum. Hem zamandan hem enerjiden tasarruf ediyorum.
Haşlanan tavuğu kemiklerinden ayıklayıp iri parçalar halinde didikliyor, tavuğun suyunu süzüp pilavı bu suyla pişiriyorum.
Pilavı pişireceğimiz tencereye yağı koyup (ben sıvı yağ ve tereyağını birlikte kullanıyorum)
didiklenmiş etleri ekleyip şöyle bir soteleyip tencerenin dibine basıyorum.
Üzerine bulguru ve tavuk suyunu döküyorum.(Suyu bulgurun üzerini bir parmak geçecek şekilde ayarlıyorum.)
Ocağın altını kısıp pişmeye bırakıyorum. Bulgur suyunu çekipte göz göz olduğunda altını kapatıyorum.
Altını kapattıktan sonra beş dakika kadar dinlendirip servis tabağına yavaşça çeviriyorum.
Yemeğimiz hazır, hem görsel olarak hem de lezzet olarak doyurucu bir yemek oluyor.
Denemenizi tavsiye ederim. 


Sevgiler
Afiyetle kalın.


3 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik..

Adsız dedi ki...

cok farkli bir sunum, ellerinize saglik.

semra dedi ki...

teşekkür ederim.yorumlarınızı bekliyorum.