12 Mart 2012

TATLI konuşma zamanı; evde KÜNEFE keyfi

Efendim merhabalar
Bir süredir blogumdan ayrı kaldım. Tabiki hayat devam ettiği için ben de yemek yapmaya devam ettim fakat fotoğraflayıp bloga yazmam pek mümkün olmadı.
Biricik torunum tüm zamanımı doldurdu. Onunla çok keyifli vakitler geçirdim.
Hayatın tadı çocuklar ve gülen yüzleri...



Geçtiğimiz günlerde yaptığım, fotoğraflarını çektiğim ve bizim ailece çok sevdiğimiz künefe yapımını anlatmaya karar verdim bugün:
2 kişilik vereceğim tarifi istediğiniz kadar çoğaltabilirsiniz. Kullanacağınız tavayı büyütüp malzemeyi arttırmanız yeterli olacaktır.

Malzemer
200 gr taze kadayıf
100 gr tatlı peynir
3 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı pekmez
1 su bardağı şeker
1 ince dilim limon
1 küçük parça kabuk tarçın
Süslemek için fındık, fıstık, badem gibi file doğranmış kuru yemişler kullanılabilir zevkinize kalmış.


Yapılışı
Kadayıfımızı bıçakla doğrayıp ufaltıyoruz. Yağımızdan az bir miktar ayırıp gerisini kadayıfımıza ellerimizle yediriyoruz. Peynirimizi rendeleyip hazırlıyoruz.
Şerbet için su, şeker, bir dilim limon ve tarçınımızı ocağa koyup kaynatacağız. Soğuk olarak kullanacağımız şerbetimiz çok koyu olmamalıdır.
Şimdi tavamızın tabanına ayırdığımız yağımızı ve pekmezimizi sürüyoruz. Kadayıfımızın yarısını tavamıza bastıra bastıra yayıyoruz üstüne peynirimizi dışına taşmıyacak şekilde basıyoruz. Kalan kadayıfımızı da serperek iyice bastırıyoruz. Buradaki en ÖNEMLİ işlem çok iyi bastırmak.
Artık orta ateşte tatlımızı arkalı önlü pişireceğiz.
Pişirdiğimiz tatlımızın şerbetini verip, süsleyip, sıcak sıcak servis edeceğiz.
Afiyetle kalın.





Hiç yorum yok: