23 Nisan 2012

BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN



Sevgili çocuklarımızın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun. 
Bu özel günlerini biz büyükleri olarak  onların istediği gibi geçirmelerine olanak sağlamalıyız.
Ben kendimce, her şeyin en iyisine layık bugünün küçüklerinin yarının büyükleri olacağını unutmamaktan yanayım.
Çocuklarımız bizim yarınlarımızdır. Biz bu dünyayı onlardan ödünç aldık. Onların yüzlerinden gülüş eksik olmasın.

Çocuklar ÇOCUKLARIMIZ dünyanın neresinde olursanız olun bayramınız kutlu, yarınınız umutlu olsun. 
Bu günü size hediye eden Atatürkümüz'ün de ruhu şad olsun.

Bugünün anlamına uygun ne yapılır diye epeyce düşündüm. Yani çocukların severek yeyip  mutlu olacakları ve hatta yapımına yardım edebilecekleri aklıma sosisli makarna geldi. Denemekte yarar var severler belki ne dersiniz?

Sosislerin içinden makarnaları çocuğunuzla birlikte geçirip hem birlikte etkinlik yapmış hem de çocuğunuza farklı bir beceri kazandırmış olursunuz.

Gelelim  makarnamızın yapımına:

Malzemeler

1/2 paket çubuk makarna
5-6 adet sosis
2 yemek kaşığı yağ
2 su bardağı su
tuz

Yapılışı

Birer parmak kalınlığında kesilen sosislerin içinden makarnalar geçirilir. Uygun bir kabın içine  yağ konur. Biraz salça( isteğe bağlı) ve tuz atılır. Makarnalar  ve  sıcak su dökülür. Makarna suyunu çekince pişip pişmediği kontrol edilir. Pişmemişse  su ilave edilir.

NOT: Ben bütün makarna çeşitleri için pilav gibi suyunu çektirme yöntemini uyguluyorum.
Bir de çocuklar çok seviyorlar ama şarküteri ürünlerini çok fazla tüketmelerine izin vermeyelim.

Afiyetle kalın.


Hiç yorum yok: