2 Nisan 2012

BUDO ( DOBO)



Budo; Mardin yemeklerinden biri ve aslında benim Budo diye bildiğim ancak DOBO diye bilinen bir et yemeğidir. Ben her iki  ismini de  yayınlamayı uygun gördüm. Çünkü ben Budo diye  öğrenmişim.
Benim ve ailemin de severek yediği bu yemeği kalabalıkla yemeyi seviyorum; bu yüzden çocuklarımın gelmesini bekliyordum ki, bu arada da Birgülcüğüm arayıp, tarifini koymamı istedi.
Çok güzel denk gelmiş oldu. Bir taşla iki kuş vurmuş gibi oldum; hem çocukları mutlu ettim, hem Birgülü çok bekletmeden tarifini verme ve fotoğraflama imkanı buldum. 
Benim torun da bayılarak yedi yemeği, parmaklarını bile yiyordu kelimenin tam anlamıyla :)
Yani küçükten büyüğe sevilerek yenebilecek, hem lezzetli hem besleyici bir et yemeği.


Malzemeler

1 adet but(yaklaşık 2,5 kg gelıyor)
50 gr çiğ badem
8-10 diş sarımsak
5-6 adet tane yenibahar
5-6 adet tane karabiber
su
yeterince tuz

Etin marinesi için

1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1/2 çay bardağı zeytin yağı

Yapılışı

Marine edilip en az iki saat bekletilen ete bıçakla küçük küçük kesikler atılır. Bu kesiklerin içi kabukları soyulmuş badem, sarımsak ve tane baharatla doldurulur. (sarımsakları kolayca soymak için kaynar suda bekletiniz.)Tencere iyice ısıtılır, budun her tarafı çevrile çevrile kızartılır.
Üzerine su ve tuz eklenir. Et yumuşayıncaya kadar pişirilir.
Yanında sunulacak pilava çok lezzetli olan  yemeğin suyu kullanılır.

Afiyetle kalın.


 

Hiç yorum yok: