22 Nisan 2012

ISPANAKLI KREP



Sabah kahvaltılarında oldukça yer alan krepleri günün her saatinde tüketmek mümkün.Yapımının basit olması ve çabucak pişmesi kahvaltılar için tercih nedeni olmuş olabilir. Ben içine farklı malzemeler hazırlayıp çay saatlerimde bile kullanıyorum. Bu yaptığım kreplerde bir değişiklik yaparak iç malzemeye değil hamura katkı yaptım. Hem çok lezzetli hem de farklı kreplerim oldu.

Malzemeler

2 adet yumurta
1 kase ıspanak yaprakları
2,5 su bardağı süt
1/2 su bardağı su
1/2 su bardağından daha az sıvı yağ
bir fiske tuz ve şeker
3,5 su bardağı un

Yapılışı
Klasik krep hamurunun içine ıspanak katılmasından başka bir farkı olmayan hamur için:
Ispanaklar ayıklanır yıkanır. Üzerine kaynar su dökülür. Kısa bir süre bekletilip süzülür.Süzülen  ıspanaklar yarım su bardağı suyla rondoya atılır.Çekilen ıspanaklar malzemenin tümüyle karıştırılır. Boza kıvamında akıcı bir hamur elde edilir.
Yanmaz tavada arkalı önlü pişirilir. Rulo şeklinde sarılarak yenir. Arasına istediğiniz malzemeyi sürebilirsiniz. Ben size fikir vermesi açısından ıspanaklı yaptım.Siz istediğiniz gibi çeşitlendirebilirsiniz.

Afiyetle  kalın.

Hiç yorum yok: