30 Nisan 2012

İRMİK TATLISI


Hayatta en önemli şey sağlık. Neden böyle bir cümleyle başladığıma gelince günlerdir dişlerimden çektiğim acıyı tarif edemem.
Ağzımın içinde bir alev topu var da beni yangınıyla sardı adeta. İlaçlar biraz uyuşturdu ama çekilen dişlerin yerine yenisi gelmeyecek. Ben herkese sağlıklı ve mutlu ömürler diliyorum.
Yemesi şu anda benim için de çok uygun olduğu için seçtiğim bu basit tatlımı seveceğinizi sanıyorum.


Malzemeler


1 litre süt
8 yemek kaşığı şeker
8 yemek kaşığı irmik
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı yağ


Yapılışı



Tencerenin içine süt, şeker  , irmik ve vanilya alınır. Orta ateşte karıştırılarak pişirilir.Göz göz olmaya başlayınca içine yağ ilave edilir.Dibinin tutmasına izin vermeden  ocaktan indirilir. Uygun bir kaba dökülür.Soğuması için bekletilir.Soğuduktan sonra isteğe bağlı olarak sevdiğiniz soslarla veya evinizde bulunan reçellerle de servisi yapılabilir. Ben yaban mersini reçeliyle böyle bir sunum yaptım.


Afiyetle kalın












Hiç yorum yok: