8 Nisan 2012

GÜVEÇTE TAVUKLU KURU FASULYE








Kurufasulye: tüm erkeklerin özellikle de benim oğlumun gözde yemeklerinden biri. Şanslı bir erkek olmalı ki eşi de onun için bu yemeği tam da sevdiği gibi pişiriyor. Anlaşılan bütün yemekleri çok mükemmel oluyor ki oğlumla konuşmalarımızda hiç şu yemeği özledim, bu yemeği özledim cümleleri kurmuyor. Yani  gelin kızımın yemekleri de benimkileri aratmıyor demek ki.  Bu bir sitem cümlesi değil aksine şükür cümlesidir özellikle de belirtmek isterim :)
Ben yemeği pişirirken hep oğlumu ve eşini düşündüm; olsalardı da birlikte yeseydik diye. Böyle bereketli yemekler kalabalık sofralara yapıldığında ölçü istemez. Ama iki kişi için hazırlanacaksa  miktarını ayarlamak sorun olabilir. Ben hep kalabalığa hazırladığımdan işim kolaydı, gelin kızımın ise işi biraz daha zor tabi. Ben de merak ettim acaba nasıl bir ölçü ile iki kişilik hazırlanır bu yemek? Denedim; bir çay bardağı kuru fasulyenin yaklaşık bir porsiyon geldiğini hesap edip, bu ölçü üzerinden tarif hazırladım. 
Fakat sevmedim böyle az pişirmeyi, bir an önce maaile yemek masasında olacağımız günlerin gelmesini yürekten istiyorum.  


Malzemeler
4 çay bardağı kuru fasulye
1 adet küp doğranmış tavuk göğsü
2 baş kuru soğan,
1-2 adet sivri biber
1  yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı yağ(sıvı yağ ve tere yağı karışık)
1 yemek kaşığı limon suyu
Tuz ve  baharat
su

Yapılışı

Yemeği yapmaya geçmeden önce akşamdan  ıslattığımız fasulyeleri tekrar bir gözden geçirelim.
Islanmış fasulyeleri kabuklarını soyduğumuz soğan ve tuzla haşlayalım. İyice yumuşatmadan haşlanan  fasulyeleri ocaktan indirelim soğanı çıkarıp atalım. Fasulyelerin  suyunu süzüp yıkayalım.
Diğer soğanı ve biberleri yemeklik doğrayalım. Güveç tenceresinin içine yağımızı koyalım. Soğanı ve biberleri kavuralım. Tavukları soteleyelim. Salçayı ve fasulyeleri atıp karıştıralım. Suyunu, limon suyunu, tuzunu, baharatını ayarlayıp kısık ateşte pişirelim.
Su için ölçü vermedim. Kendi arzunuza göre suyunu az ya da çok koyabilirsiniz.
Ben güveç tenceresinde pişirilen yemeklerin daha lezzetli olduğunu düşünüyorum.
Aynı şekilde düdüklü tencerede de yapabilirsiniz.Hem zamandan hem de enerjiden tasarruf etmiş olursunuz.
Tercih  size kalmış,nasıl isterseniz. Her ikisi de ayrı ayrı lezzetli oluyor.

İnsan bazen bir kuru fasulye yemeğinden bile duygusal ilhamlar alabiliyormuş demek ki. Tüm sevdiklerinizle birlikte, şen şakrak sofralarda olmanızı dilerim.
Mutlu
 ve
Afiyetle kalın.
tabakta sunum

Hiç yorum yok: