12 Nisan 2012

TAHİNLİ HAŞHAŞLI ÇÖREK




Bu çöreği daha önce tahinle yapıyordum. Yufkacıda haşhaş görünce aldım. Tahinle karıştırdım. Çöreğimin içinde bu şekilde kullandım. Bana  sorarsanız oldukça lezzetli oldu.
Bulabiliyorsanız deneyin derim. Sade tahinle de yapabilirsiniz. O zaman  tahini  biraz ceviz ve şekerle  karıştırırsanız  tadına doyamazsınız.
Gerçekten çok kolay yapılıyor. Bu lezzeti tatmak için denemekte fayda var.

Malzemeler


1 adet yumurta (sarısı yüzüne akı içine)
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su 
1 paket yaş maya
1 yemek kaşığı sirke
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
4,5 su bardağı un


aralarına sürmek için 
2 tepeleme yemek kaşığı margarin


içine
4 yemek kaşığı tahin
4 yemek kaşığı çekilmiş haşhaş
1/2 su bardağı sıvı yağ


üstüne 
yumurta sarısı
haşhaş 


Yapılışı

Tahin, haşhaş, yağ ve yumurta sarısı hariç malzemenin tümü  yoğrulur. Mayalanması için  yarım saat kadar beklenir. mayalanan hamur on parçaya bölünür. Bu bezeler pasta tabağı büyüklüğünde açılır. Üstüne yağ sürülür. hazırlanan karışım gezdirilir. Elle bastırılarak genişletilir. Bütün bezeler bu şekilde tamamlandıktan sonra, üst üste konarak, bastırarak rulo şeklinde sarılır. Bir yandan uzatılıp bir  yandan da bükülerek  büyük bir simit şekli verilir. 
Yağlı kağıt serilmiş tepside üstüne yumurta sarısı sürülüp haşhaş  serpilerek  pişirilir.
Kesilerek  servis edilir.


Afiyetle kalın.
















Hiç yorum yok: