19 Nisan 2012

DİŞ BUĞDAYI MENÜSÜ


İşte size tosun torunumun diş buğayında hazırladığım masa. 
Artık tüm anneler diş buğdayı partileri verdiklerine göre ben de bir kolaylık sağlayacağını düşünerek sizinle paylaşmak istedim.
Bilmeyenler için özetlemek gerekirse çocuğun ilk dişinin çıkması çok eskiden beri ailenin sevincini paylaşmak için yaptığı bir kutlamadır. Bu vesileyle bir araya gelen konu komşu ve yakın akrabalar hem iyi dilek ve temennilerini sunar, hem de küçük hediyelerle  ailenin mutluluğunu paylaşırlar. Torunum ve kızımın da tüm sevdikleri o gün bizimle birliktelerdi, geç saatlere kadar sürdü partimiz ve çok güzel geçti. 
Yani torunumun dediği gibi dişler bahane ,birlikte olmak şahane :) dir.
Günün sonunda yere bir şeyler  konur. Çocuğun alması beklenir. Buna göre gelecekte ne işle uğraşacağı hakkında fikir edinilir.(Benim yumurcak kalem ve makas aldı.) Birde boynuna buğdaydan kolye yapılır ki, ömrü bereketli bolluk içinde olsun diye. 

Elbette bir araya gelinince yeyip içmeden de olmaz. 
Benim zevkle hazırladığım  menüde şunlar vardı: 

Zeytinyağlı yaprak sarması
Peynirli yufka böreği 
Makarna salatası
İki renkli tatlı
Poğaça 
Havuçlu cevizli kek
Kaşık karnabahar köfte
Buğday salatası
Diş şeklinde kurabiye (kızımın arkadaşı en tazesini ve güzelini özel olarak yapmıştı, siz de  isterseniz şuradan yaptırabilirsiniz.)
hedik ( masada yok ama günün anlamını ifade eden diş buğdayımızı ya da hediğimizi de ayaklı bardakta şık bir şekilde konuklarımıza sunduk.)

Ömrümüzden bir gün daha böylece geçmiş oldu.
Her gününüz bir öncekinden güzel geçsin diyorum. 
Biricik torunuma da dünyadaki  diğer bütün çocuklarla birlikte uzun, sağlıklı ve mutlu ömürler diliyorum. 

Afiyetle kalın.


Hiç yorum yok: