13 Nisan 2012

PEKMEZ TATLISI




Hem sağlıklı hem hafif bir tatlı tarifiyle daha yayındayım
Yapımı çok kolay olan bu  tatlımı yemekten kendinizi alamayacaksınız. Soğuk olarak yenilen bu tatlıyı  önümüzdeki sıcak havalarda buzdolabınızdan eksik etmeyeceğinizi düşünüyorum.
Ben bu tatlımı gelin kızımın sevgili anne ve babası, benim değerli dünürlerim için,  onların gelirken getirdikleri fındığı kullanarak yaptım. Siz cevizle de deneyebilirsiniz. Tatlı yemeli tatlı konuşmalı, ağzımızın tadı hiç bozulmamalı öyle değil mi?

Aslında bu tatlı; Niğde'nin Bor ilçesinde bağ bozumu zamanı evlerin bahçelerinde pekmez gibi büyük kazanlarda kaynatılan, kurutulup kışın misafirlere ikram edilen ve köfter diye bilinen pestil türünün bir versiyonu. Ama oraya ait bir tatlı mıdır onu bilmiyorum.
Ev ortamında yapıp, misafirlere, aileye ikram edip taze taze tüketmek isteyenler için ideal.
Ayrıca Niğdeden bahsetmişken yine oraya ait söğürme adı verilen et yemeğini, o taraflara yolunuz düşerse mutlaka tadın derim.


Malzemeler

4 su bardağı su
1 su bardağı şeker
1 su bardağı pekmez
1 su bardağı un
1/2 su bardağı ceviz veya fındık
Tarçın

Yapılışı

Malzemenin tümü bir tencerenin içinde karıştırılarak muhallebi kıvamında  pişirilir.Uygun bir kaba dökülür.Soğuduktan sonra üzerine tarçın serpilip  dilimlenerek servis edilir.

Herkese mutlu bir Cuma dileklerimle.
Afiyetle kalın.

Hiç yorum yok: